förnuft vs. känsla

jag är riktigt, riktigt stolt över mig själv. jag nailade tentan idag, trots att ineffektivt plugg i en och en halv dag (!) och trots att jag jobbat hela helgen, en klart annorlunda uppladdning... men jag är så jäkla duktig! och så har jag upptäckt att man inte ska plugga för mycket. låter bra, huh? det handlar om att hitta en bra känsla. låter riktigt jävla pretto, men det funkar och det är inte alls pretto. istället för att plugga sådär tråkigt stenhårt, umgås man med människor som gör en glad och inspirerar en. så när jag egentligen skulle råplugga modeller igår kväll, låg jag och diskuterade livet med min älskade sambo. lite kramar och pussar som gjorde under med självförtroendet. jag fick höra hur smart, snygg och fantastisk jag var och att en tenta inte spelar någon roll in the big picture (fanns det inte en elton john-platta typ tidigt nittiotal som hette så? hm.). och det är ju faktiskt sant. så inspirerad och full av kärlek och sommarglädje gick jag och skrev den där tentan. som fan! och det gick otroligt mycket bättre än jag förtjänade, kanske.

i alla fall, one down, one to go. nästa tenta på torsdag och nu är jag faktiskt rätt laddad. eftersom jag vet hur jag ska göra den här gången, inte plugga för mycket utan gå på känsla, så känns det betydligt lättare. nu ska jag läsa skönlitteratur och inspireras av chic-lit. det känns jättebra. trots att andra halvan av dubbelsängen är tom och att puss godnatt jag älskar dig blev på telefon. det är förresten en bra grej, det här med att sängen är tom ibland. jag kan ligga på vilket håll jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0