snurra mig runt runt

jag är:
odisciplinerad
omotiverad
oansvarig
valfritt bra ord med ett o framför

jag borde:
läsa böcker
läsa artiklar
räkna
sammanfatta
träna

jag:
äter chokladbollar
tittar på landskamp
saknar min sambo
har tentaångest light
gör vad som helst för att slippa öppna en bok



ja. och så är jag så jävla förbannad och irriterad. jag avskyr - AVSKYR - folk som utnyttjar sina kompisar. som bara tänker på sig själva och sin spegelbild. jag tänker inte dra i några av mina trådar, när du är elak och alldeles för bra på att skylla ifrån dig. och det värsta är att vi knappt ens är kompisar. jag tycker fan inte ens om dig. du är inte trevlig och jag borde inte bry mig om dig ett enda dugg. men jag har ett okontrollerat behov av att göra folk till lags. och jag hatar det. nästan lika mycket som att tentaplugga.

och så är jag ensam. aldrig så ensam som efter en fantastisk helg med honom. jag har legat på en filt i hans knä större delen av helgen, pratat om livet och saknad och glädje och bröllop och framtiden. vi älskar att prata om framtiden. framtiden som i semestern om nån månad, framtiden som i vår resa till hösten, framtiden som i leva lyckliga i alla våra dagar. vi pratar om vad vi vill ha, hur vi vill ha det, var vi vill ha det men inte när vi vill ha det. vi pratar om bröllopsklänningar och recessiva drag och trädgårdsland. om midsommarfirande och em i fotboll och kvällar på stranden. fy vad jag längtar. jag längtar tills jag slipper dela honom med hans jobb. jag tycker vi delar ganska orättvist som det är nu.

det kan verka som om han är allt jag bryr mig om. det är han inte. men han är mitt liv. jag älskar så mycket att jag vill att han ska vara med hela tiden. jag vill uppleva allt med honom. jag vill kunna berätta när jag tror att jag kommit på nån revolutionerande, filosofisk teori, som han kan skratta åt. skratta och lyfta upp mig och snurra mig runt runt. och se mig i ögonen och vidare rakt in i min själ. för det är han den enda som kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0